Szukaj

Produkty żeglarskie

porady żeglarskie

Najczęściej kupowane

Akademia Malowania Teknos

Obejrzyj film:

Jak malować jachty i łodzie z laminatu

Zobacz jak powinno się zabezpieczać jachty i łodzie z laminatów farbami Teknos Oliva. Od przygotowania powierzchni do malowania części podwodnej i nadwodnej.

Obejrzyj film:

Malowanie części podwodnej jachtów drewnianych

Film pokazujący jak chronić i nadać piękny wygląd podwodnym elementom jachtów drewnianych.

Obejrzyj film:

Malowanie drewnianych elementów wyposażenia jachtów i łodzi

Przekonaj się jak zachować długotrwałą estetykę i funkcjonalność drewnianych elementów wyposażenia jachtów.

Aby obliczyć ilość potrzebnej farby przeciwporostowej do malowania kadłuba, możemy się posłużyć poniższym wzorem.

L*(B+D)*k=m2

Długość linii wodnej L*(Szerokość B+Zanurzenie D)*Współczynnik kształtu kadłuba k = m2

L - oznacza długość linii wodnej, B - szerokość, D – zanurzenie (wartości podajemy w metrach) k oznacza współczynnik zależny od kształtu kadłuba. Dla obecnie typowych kształtów finkil wynosi on 0.55, dla tradycyjnego jachtu z tzw. bilgekil wynosi 0.75, w przypadku łodzi motorowych pomijamy ten współczynnik. Przykładowo dla jachtu o wodnicy 7m, szerokości 2,5m, zanurzeniu 1,5m rachunek będzie następujący: 7*(3,5+1.5)*0.55=19,25m2, zaokrąglając 20 m2. Przyjmując, że wydajność farby wynosi 10m2 z litra, to w przypadku dwukrotnego malowania części podwodnej jachtu, będziemy potrzebowali 4 litrów farby czyli 6 puszek 0,75 litra. Nadwyżkę możemy wykorzystać na domalowanie kolejnej warstwy w najbardziej newralgicznych miejscach.

Malowanie jachtów z laminatu farbami jachtowymi firmy Teknos Oliva.

Szpachla Bosman 1 - Szpachla epoksydowa do uzupełniania ubytków, zarysowań i odprysków pod malowanie farbami jachtowymi. Przeznaczona do wypełniania nierówności na powierzchniach laminatów epoksydowych i poliestrowych zarówno nad jak i pod linią wodną. Oliva Bosman 1 można także z powodzeniem stosować na stal, żeliwo, ceramikę i beton. Może być nakładana w grubych warstwach do 4 mm. Po całkowitym utwardzeniu Bosman 1 tworzy twardą oraz odporną na wodę powłokę.

Podkład epoksydowy Bosman 77 - Podkład epoksydowy o lepszym działaniu antyosmozowym. Ze względu na gęstość zalecany jest do kadłubów stalowych i aluminiowych, ale może być również stosowana do kadłubów drewnianych i laminatowych.

Podkład epoksydowy Bosman 54 - Podkład epoksydowy, dwuskładnikowy. Tworzy twardą i elastyczną powłokę z połyskiem, dobrze przyczepną do laminatów, nienasiąkliwą, o wysokiej odporności mechanicznej.

Farba międzywarstwowa Optimal Univin - To cienkowarstwowa winylowa farba do gruntowania używana pod farby antyporostowe. Podkładowa, jednoskładnikowa farba, która poprawia przyczepność pomiędzy podkładem epoksydowym Oliva Epinox Bosman, a farbą przeciwporostową. Bardzo dobrze sprawdza się do przemalowania antifoulingu nieznanej marki, aby następnie pokryć go inną farbą przeciwporostową. Nadaje się także do robienia zaprawek na dnie przy miejscowych ubytkach w farbie.

Farba nawierzchniowa Marina - Dwuskładnikowa, emalia poliuretanowa tworząca powłokę z połyskiem o wysokich walorach dekoracyjnych. Odporna na działanie czynników atmosferycznych, promieniowania UV oraz wodę słodką i słoną. Podwyższona odporność na zadrapania i inne uszkodzenia mechaniczne.


© YACHTAMAN - Sklep żeglarski, Wszystkie prawa zastrzeżone, Webmaster - ITB Vega